Minus 60 – mitybos sistema

June 12, 2012
Kategorija: Dietos, Mityba
0 1386 0
Minus 60 – mitybos sistema

Nors ir ne dietologės sukurta mitybos sistema „Minus 60“ yra ne tik veiksni, bet ir sveika ir rekomenduotina ne tik svorį mesti nusprendusiems asmenims. Kodėl taip yra? Bandom aiškintis.

Visų pirma, „Minus 60“ mitybos sistema nėra dieta ir net nereikalauja visiškai atsisakyti organizmui įprasto maisto, tačiau verčia laikytis tam tikrų taisyklių.

Pavadinimas išduoda, jog galima atsikratyti net 60 kilogramų. Be abejo, tai neįmanoma sveriant 70 ar 80 kilogramų, tačiau realiai svorį galima sumažinti per pusę, maždaug iki 50-60 kilogramų.

Šios mitybos sistemos – dietos pagrindinė varomoji jėga – motyvacija, tad svarbiausia norėti ir siekti sulieknėti, o ne tik verkšlenti dėl savo svorio ir bejėgiškumo metant svorį.

Taigi, nuo ko pradėti?

Visų pirma maitinimąsi reiktų suskirstyti į tris, gana įprastas dalis: pusryčius, pietus ir vakarienę. Svarbiausia iš šių dalių – pusryčiai, kurie neturi būti labai gausūs, tačiau jų praleisti negalima. Geriau 15 minučių mažiau miego, bet skanūs pusryčiai pilve. Pusryčiai svarbus todėl, kad po truputį pažadintų organizmą ir pietų metų medžiagų apykaita jau būtų pradėjus dirbti. Visai panašiai elgiamasi ir sportuojant, pavyzdžiui, nusprendę pasivažinėti dviračiu pirmiau apšylame, važiuojame lėčiau, o tik vėliau galima stiprinti tempą. Tad taip pat reiktų elgtis ir su virškinimu.

Pusryčiams nėra labai didelių reikalavimų, tiesą pasakius, galima valgyti beveik viską, ko tik norisi, nuo košių iki saldumynų. Svarbu tik nepersivalgyti.

Kartais nutinka taip, kad organizmas visiškai priešinasi pusryčiams. Taip gali nutikti dėl įpročių ar kitų priežasčių, tačiau tokiu atveju reikėtų suvalgyti bent vieną sumuštinį ar išgerti arbatos su sausainiais. Jei pusryčių pavalgyti nepavyko yra išeitis – antrieji pusryčiai, kurie turi būti valgomi kiek vėliau, apie 10 valandą, bet jie turi būt ne tiek sotūs, jog apie 13-14 val. nesinorėtų pietų. Antrieji pusryčiai tinka ir tiems, kurie iki pietų išalksta, tačiau galioja ta pati taisyklė – pietūs turi būti valgomi reguliariu laiku, o organizmas neturi jausti sunkumo.

Valgant dvejus pusryčius geras variantas yra pusryčiams valgyti kruopų košę, sumuštinukus su sūriu ar dešra, kumpiu, omletas, o antriesiems pusryčiams pasilikti jogurtą, bananą, obuolį ar kitą vaisių, labiau išalkstantiems – sumuštinį su sūriu.

Pietūs turėtų būti valgomi tarp 13 ir 14 valandos. Kad ir kaip bebūtų keista tiems, kurie daug skaito apie dietas, pietūs turi būti valgomi pilnaverčiai, t. y., sriuba, karštasis patiekalas ir, jei yra poreikis, desertas. Po pietų neprošal atsigerti.

Geriausios sriubos be bulvių arba jei su bulvėmis, tai be mėsos. Tinka buljonai, daržovių, pupelių ar žirnių sriubos.

Jeigu pietums kepami patiekalai jie turėtų būti kepami be riebalų arba verdami garuosi. Galima valgyti tiek daržoves, tiek mėsa, tiek grybus, tiek ir bulves, kurių reikėtų po truputį vengti. Svarbu atminti, jog bulvės ir mėsa tarpusavyje nedera!

Garnyrui tinka šviežios daržovės, ryžiai, grikiai ar kitos kruopos, o bulvės ir makaronai yra vengtini arba turėtų būti valgomi itin mažais kiekiais.

Vakarienei reiktų vengti kepto maisto, tačiau puikiai tinka garuose virti patiekalai, kaip pavyzdžiui mėsos ar žuvies gabaliukai. Jei nesinori mėsos – puiku, dar geriau jei užtenka vaisių ar daržovių patiekalai.

Vakarienei netinka cukrus, saldumynai, keptas maistas ir alkoholis, visa tai reiktų vartoti iki 14 valandos, kitaip tariant, iki pietų. Vakarienė turėtų būti paskutinis maitinimasis ir, geriausia, jog būtų vakarieniaujama iki 18-20 valandos, priklausomai nuo to, kada planuojama eiti miegoti.

Be mitybos planui „minus 60“ svarbu aktyvumas. Sportuoti reiktų bent kelis kartus per savaitę apie 45 minutes.

Ir dar kartą vertėtų nepamiršti, kad visur svarbiausia yra noras ir motyvacija!

Pavyzdžiai

Pusryčiai:

  • Makaronai su arbata;
  • Omletas su kompotu;
  • Keturių grūdų košė pagardinta uogiene bei kava (geriausia be cukraus);
  • Salotos su vištiena ir sultys;

Antrieji pusryčiai:

  • Sumuštinis su sūriu;
  • Jogurtas;
  • Bananas;
  • Šviežių vaisių sultys;

Pietūs:

  • Meksikietiška sriuba, vištiena su daržovėmis, vaisių asorti, sultys;
  • Sultinys, kotletai, vaisiniai ledai, negazuotas mineralinis vanduo;
  • Daržovių sriuba, plovas, vaisiai, arbata;

Vakarienė:

  • Vaisiai su liesa varške;
  • Kruopų košė;
  • Garuose virta vištiena;
  • Garuose virti žuvies gabaliukai;

Alkoholis

Alkoholis nėra draudžiamas, tačiau, skirtingai nei įprasta, turėtų būti vartojamas iki 14 valandos. Tinkamiausias gėrimas sausas raudonas vynas, tačiau ir kiti gėrimai nėra labai netinkami (nors reiktų vengti labai saldžių gėrimų).

Nesveikas (greitas) maistas

Nesveikas maistas, kaip traškučiai, picos, daug cukraus turintys produktai turėtų būti vartojami iki pietų. Taip pat, svarbu jausti saiką.

Share
, , , , , , ,
Suliekneti.lt

View my other posts