kaip numesti svorioSveikos mitybos ir sporto nauda

Greičiausiai kiekviena moteris, o ir dažnas vyras, bent kartą gyvenime pažvelgęs į veidrodį yra desperatiškai paklausęs savęs, kaip numesti svorio.  Nesusimąstę dažnai imamės drastiškų priemonių, tokių kaip alinančios dietos ar net visiškas badavimas, persidirbimas sporto salėje, kalorijų sumažinimas iki mažiausio įmanomo kiekio, saldumynų atsisakymas ir panašiai. Bet ar tikrai norint numesti svorio reikia kankinti save ir atsisakyti to, kas teikia malonumą? Atsakymas paprastas: ne, jeigu į lieknėjimą pažvelgsime kiek paprasčiau ir nepriimsime jo kaip savo didžiausio priešo.

Lieknėjimas nėra laikinas procesas

Viena didžiausių norinčiųjų sulieknėti klaidų yra manymas, kad štai, mėnesį valgysiu kruopas ir salotos lapą per dieną, sulieknėsiu, o finišo tiesiojoje manęs lauks močiutės cepelinai ir brangusis su taure vyno. Po mėnesio badavimo organizmas tuos cepelinus nutupdys tiesiai ant klubų, o ant liemens užmaukšlinks minkštutį gelbėjimos ratą.  Negalima organizmo kaltinti – natūralu, kad maitinamas tik salotų lapais ir staiga gavęs suknesnio maisto jis ims kaupti riebalus, nes nežinia, kada gudrusis savininkas pamaitins jį kitąkart. Turite apsispręsti, ar norite suliknėti greitai ir trumpam, ar norite rezultatų, kurie jus lydės ne savaitę, o visą gyvenimą.

Mitybos ir sporto derinimas – raktas į sėkmę

Norint pačių geriausių įmanomų rezultatų, reikėtų ne tik galvoti apie mitybą, bet surasti savo dienotvarkėje vietos ir sportui. Tik sujungiant šiuos du dalykus – mitybą ir sportą – galima siekti maksimalios išvaizdos transformacijos. Jei tik sportuosite, bet nekeisite mitybos, svoris nekris taip, kaip norėtųsi, ir vėl liks neatsakytas klausimas, kaip numesti svorio. O jei tik sureguliuosite mitybą, tačiau nesportuosite, gali nutikti taip, kad nukritus svoriui turėsite suglebusį, netvirtą kūną. Jei turite didesnį viršsvorį, siūloma mėnesį ar du maitintis sveikiau, o tik tada prie mitybos plano prijungti ir sportą.

Sakote, sunku pradėti sportuoti, neturite tam laiko? Netiesa!

Jei randate laiko naujienų puslapių peržiūrai ar Facebook`ui, tai rasite ir pusvalandį laiko mankštai namuose, bėgiojimui, jogai. Nesvarbu kaip, nesvarbu kiek, bet svarbu judėti. Geriau mažiau nei nieko. Čia ir dabar galite atsistoti nuo patogios kėdės ir padaryti dešimt pritūpimų ir dar tiek pat atsilenkimų. Tai daug laiko nekainuos, bet bus puiki pradžia. Svarbu pradėti ne pirmadienį, ne rytoj, ne kitą savaitę, o dabar.

Teisinga mityba

Vyrauja daugybė nuomonių, kaip reikia maitintis. Maisto derinimas, tam tikrų produktų atsisakymas: nevalgyk saldumynų, apie makaronus apskritai užmiršk, o jei valgai žuvį, tai ir valgyk ją bedvasę, virtą garuose, be prieskonių, ir net nedrįsk jos užkąsti bulvėmis. Žinoma, tai veikia, tame yra tiesos, bet ar

bus bulvinis žmogus laimingas, jei visą gyvenimą negalės valgyt savo mylimiausio maisto, nes kažkas taip pasakė? Tikrai ne.

Svarbu yra tiesiog galvoti ką valgai. Ne tik galvoti, bet ir žinoti. Todėl, jei tik yra galimybių, gaminkite namuose ir kuo dažniau! Džiaukitės maistu.

Esate girdėję, kad angliavandeniai yra pats didžiausias blogis ir reikia bėgti nuo jų kuo toliau? Netiesa. Jie suteikia organizmui energijos, tad jei pirmoje dienos pusėje valgysite angliavandenius, tai jie puikiausiai pakraus jūsų organizmą naujai dienai, o suvartotas kalorijas dienos pabaigoje jau būsite sudeginę. Tad pusryčiams drąsiai galima valgyti grikius, makaronus, pilno grūdo arba rupią duoną. Žinoma, jei ant tos duonos užtepsite puscentimetrį sviesto ir užmesite gabalą dešros, tai nieko gero nebus, bet jei dešrą keisite avokadu arba lašiša, o sviestą – varške, rikotos sūriu, tuomet pralaisvėjęs džinsų liemuo jus jau greitai džiugins.

Valgyti reikėtų 4 – 5 kartus per dieną,  kas 2 – 3 valandas, o didžiausia maisto dalis turėtų būti suvartota pirmojoje dienos pusėje. Vertėtų prieskonių mišinius keisti žolelėmis, atsisakyti riebių, kaloringų ir nenaudingų organizmui padažų. Įprastų kvietinių miltų gaminius keisti pilno grūdo produktais – jie naudingesni organizmui, ilgiau užtikrina sotumo jausmą. Į savo mitybos planą vertėtų įtraukti ir vaisių, daržovių kokteilius – jie nekaloringi, tačiau turi daug vitaminų bei maistinių medžiagų, todėl jie gali būti ir geras užkandis tarp pagrindinių patiekalų, tiek lengva vakarienė.

Kad būtų paprasčiau susidėlioti mitybos planą, pateiksime keletą pusryčių, pietų, vakarienės ir užkandžių pavyzdžių:

Pusryčiai

Grikiai su špinatais ir grybais

Plakta kiaušinienė bei agurkų – ridikėlių salotos

Dvi riekės pilno grūdo duonos su riešutų sviestu

Priešpiečiai

Pilno grūdo duonos sumuštinis su avokadu ir pomidoru

Morkos su humusu

Obuolys, riešutai, granola, užpilti neriebiu jogurtu

Pietūs

Salotos, kepta vištienos krūtinėlė, migdolai, vyšniniai pomidorai, užpilti citrinų sultimis

Kepta lašiša su šparagais

Tortilija su vištiena, vyšniniais pomidorais, agurkais, salotomis, paprika

Pavakariai

Bananų, špinatų, meliono kokteilis

Vaisiai, riešutai

Skrebučiai su gorgonzolos sūriu ir kriaušėmis

Vakarienė

Trinta pomidorų sriuba

Daržovių ir tuno salotos

Kalakutienos kukuliai su pilno grūdo makaronais

Sporto programos

Jei neturite laiko ar noro eiti į sporto klubus, sportuoti galima ir namuose. Internetas pilnas įvairiausio sudėtingumo ir skirtingo fizinio pasirengimo reikalaujančių treniruočių, tereikia tik paieškoti.

Skubantiems. 8 minučių trukmės programos skirtingoms kūno dalims (iš viso 5 filmukai). Galima kasdien atlikti po porą programų (pvz. Pirmadieniais rankos ir pilvo presas, antradieniais kojos ir užpakalis ir pan.), o galima ir visas penkias. 8 minute abs, 8 minute arms, 8 minute legs, 8 minute buns, 8 minute stretch.

Mėgstantiems iššūkius. 30 dienų rimta sporto programa su nuožmiąja trenere Jillian Michaels priešakyje Ripped in 30. Kas savaitę atliksite vis skirtingas pratimų serijas, trunkančias 30 – 40 minučių. Antrą treniruotės dieną veikiausiai bus sunku išsiridenti iš lovos, bet jei tai pavyks, tai po mėnesio galėsite džiaugtis padailėjusiomis formomis.

Pirmosios savaitės Ripped in 30 treniruotė:

Išprotėjusiems. Insanity 60 dienų sporto programa su žaviuojiu Shaun T.  Tikriausiai tai viena sukniausių internete skraidančių treniruočių programų. Net save fiziškai aktyviais laikantys žmonės sako, kad pirmųjų treniruočių metu supranta nesantys tokios puikios formos, kaip manė. Gandas apie Insanity programą plinta iš lūpų į lūpas, o internetas pilnas sėkmingai programą įveikusių žmonių istorijų. Jei pirmos dienos neišgąsdins ir ištversite su Shaun T visas 60 dienų, galėsite puikuotis dailia figūra ir ištverme.

Fizinio pasirengimo testas, kurį Insanity programoje reikia atlikti pirmą dieną, užsirašyti rezultatus bei kartoti kas dvi savaites:

01 – Fit Test from Danielle Clevenger on Vimeo.

Jei mylite save, svarbu mylėti ir tai, ką darote: jei pasirinkta sporto šaka ar treniruočių programa nedžiugina, būtinai keiskite ją. Jeigu labai norite gabalėlio šokolado – suvalgykite. Svarbu, kad lieknėjimo procesas būtų smagus, tada ir rezultatai bus daug labiau džiuginantys, o tas gražiai sudėtas žmogus iš kitos veidrodžio pusės niekada nebeklaus kaip numesti svorio.

 

Jei galvojate kaip numesti svorio, išsirinkite iš mūsų siūlomų daugybės dietų bei mitybos sistemų, tačiau nepersistenkite ir jauskite saiką bei nealinkite savęs be reikalo. O jei negalite apsispręsti, ar tikrai reikia numesti svorio – pasinaudokite kmi skaičiuokle.

Share