Noriu sportuoti! Kokią sporto rūšį pasirinkti?

May 19, 2014
Kategorija: Aerobika, Joga, Kalanetika, Patarimai, Sportas
0 4427 0
Noriu sportuoti! Kokią sporto rūšį pasirinkti?

Šiltasis metų laikotarpis jau visai čia pat, todėl nemaža dalis moterų nori padailinti savo kūno formas ir ieško pačios geriausios sporto rūšies. Šiuo metu pačios populiariausio sporto rūšys moterų tarpe yra aerobika, vandens,  aerobika kalanetika, fitnesas ir joga.

Aerobika

Aerobikos treniruotės puikiai tinka toms moterims, kurios mėgsta šokti. Tačiau aerobika nėra tik tai paprastas straksėjimas pagal ritmingą muziką, tai besikartojantys fiziniai pratimai, kurių metu dirba pagrindinės raumenų grupės. Atliekami pratimai padeda sustiprinti raumenis, reguliuojamas kraujotakos ir kvėpavimo sistemos funkcijos, taip pat aerobikos treniruotės padeda pagražinti figūrą ir formuoja taisyklingą laikyseną.

Aerobika taip pat naudinga ir vyresnio amžiaus žmonėms, kadangi šios treniruotės stabdo senėjimo procesus, mažina cholesterolio kiekį kraujyje ir druskų nusėdimą sąnariuose.

Vandens aerobika

Turintiems problemų su sąnariais, aerobikos treniruotes sporto salėje reikėtų keisti į aerobikos treniruotes baseine. Vandens aerobikos treniruotės yra tinkamos tiems, kurie negali intensyviai sportuoti bei antsvorio turintiems žmonėms, kadangi vandenyje nejaučiamas kūno svoris. Ši sporto rūšis puikiai tinka žmonėms, kurie turi problemas su nugara, sąnariais ar raiščiais, taip pat šios treniruotės tinka nėščioms moterims. Vanduo suminkština kūno judesiu, todėl raumenys ir sąnariai nejaučia tokios didelės apkrovos, priešingai negu sausumoje.

Vandens treniruotės stiprina raumenis, stangrina kūną, formuoja taisyklingą laikyseną, didina stuburo ir sąnarių paslankumą ,aktyvina kraujo ir medžiagų apykaitą, gerina plaučių ventiliaciją. Taip pat vandens aerobika padeda kovoti su celiulitu ir nuo problemiškiausių kūno vienų pašalinti nereikalingus riebalus.

Kalanetika

Kalanetika yra dar viena alternatyva moterims, turinčioms problemų su sąnariais. Tiesa, ši sporto rūšis nesuteikia staigaus efekto, tačiau ji puikiai tinkama palaipsniui numesti svoriui ir sutvirtinti raumenis. Treniruočių metu atliekami pratimai priverčia dirbti tiek išorinius, tiek vidinius kūno raumenis, todėl proporcingai stangrėja visas kūnas ir tirpsta riebalai.

Kalanetika yra statinių pratimų kompleksas, kuomet raumenys dirba išsitempimo ir susitraukimo principu. Šios sporto rūšies pratimai puikiai tinka problematiškoms moterų kūno dalims – rankoms, pečiams, nugarai, pilvui, juosmeniui, klubams ir kojoms.

Fitnesas

Fitnesas, arba lengvasis kultūrizmas, kūno rengyba, yra individuali sporto šaka, kuri įvairių pratimų pagalba leidžia formuoti savo kūną. Užsiimant šia sporto šaka galima efektyviai numesti arba priaugti svorio bei stangrinti kūną. Treniruočių metu atliekami specialūs pratimai su svarmenimis arba treniruokliais, kurių sudėtingumą ir intensyvumą geriausiai nustato sporto klube dirbantis treneris, atsižvelgęs į sportuojančio žmogaus fizinį pasirengimą ir užbrėžtus kūno formavimo tikslus.

Itin atkaklus darbas ir suderinta mityba leidžia per porą mėnesių atsikratyti net gi 20 kilogramų, tačiau reikia nepamiršti, kad sportuojant auga raumenys, kurie sveria daugiau negu riebalai, todėl kūno svoris gali ir nepakisti, todėl treneriai rekomenduoja prieš sportuojant pasimatuoti liemens ir klubų apimtis, ir rezultatus vertinti atsižvelgiant į tai.

Joga

Visų anksčiau minėtų fizinių veiklų metu pratimai yra atliekami mechaniškai, skatinami tik fiziologiniai pokyčiai bei raumenų masės auginimas. Tuo tarpu, jogos tikslas yra ne tik tobulinti kūną, bet ir ugdyti žmogaus sąmonę bei keisti save patį. Jogos treniruočių metu mokomasi susikoncentruoti ir taisyklingai kvėpuoti, o tai padeda nurimti ir sustabdyti mąstymą. Todėl jogos treniruotes rekomenduojama rinktis tiems, kurie nori ramių treniruočių, padedančių atsipalaiduoti po dienos darbų ir numalšinti stresą.

Share
, , , , , ,
Suliekneti.lt

View my other posts