Kaip sau nepakenkti atliekant jogos pratimus?

May 23, 2014
Kategorija: Joga, Sportas
0 2522 0
Kaip sau nepakenkti atliekant jogos pratimus?

Jogos treniruotės sparčiai populiarėja, todėl norinčių sportuoti yra pilnas salės, bet ir jogos pratimus atliekančių namuose. Tačiau netaisyklingai atliekami pratimai gali sukelti daugiau žalos negu naudos, todėl užsiimant joga, svarbu atkreipti dėmesį į kelis dalykus.

PRASTAS TRENERIS

Jeigu lankote grupines jogos treniruotes, rasti gerą ir patyrusį trenerį turėtų būti vienas svarbiausių dalykų. Ypač šiuo metu, kai joga yra labai madinga, o sporto klubai ar jogos mokyklos nori pasipelnyti ir siūlo treniruotes, kurias veda tinkamos patirties neturintys treneriai. Prieš renkantis jogos treniruotes labai svarbu išsiaiškinti apie trenerio turimą patirtį ir kompetenciją. Geras jogos treneris turi gerai išmanyti žmogaus fiziologiją, anatomiją bei psichologijos pagrindus.

NETINKAMAS JOGOS KILIMĖLIS

Šiuo metu yra pačių įvairiausių jogos kilimėlių, tad išsirinkti kokybišką gali būti šiek tiek sudėtinga. Svarbiausia, kad jogos kilimėlis būtų ne slidžios dangos, gerai sugertų drėgmę ir būtų pagamintas iš netoksiškų medžiagų. Patarimus, kaip išsirinkti jogos kilimėlį, galite rasti čia.

STUBURO SKAUSMAS

Atliekant jogos pratimus svarbiausia nejausti diskomforto stuburo srityje. Jaučiamas skausmas greičiausiai byloja apie tai, kad pratimai atliekami netaisyklingai. Tai ypač dažnai pasitaiko, atliekant pratimus, kai lenkiamasi pirmyn ir atgal. Gali būti, kad lenkiamasi netiesia nugara, pernelyg skubama ar naudojama jėga. Tačiau pajutus skausmą, reikia nutraukti pratimą ir pasikonsultuoti su treneriu.

KELIO SĄNARIŲ SKAUSMAS

Kelio sąnarių pažeidimas yra viena dažniausiai sutinkamų traumų joga užsiimančių žmonių tarpe. Dažniausiai kelių skausmas pajuntamas, kai netaisyklingai atliekama „lotoso“ poza ir kitus panašius pratimus. Atliekant bet kokius pratimus skausmas neturi būti jaučiamas, todėl jį pajutus, būtina tuč tuojau sustoti.

RAUMENŲ PATEMPIMAS

Raumenų patempimą sukelia netaisyklingai ir per greitai atliekamos pozos. Jogos pratimus reikia pradėti nuo apšilimo, kurio metu išmankštinami raumenys ir sąnariai. Taip pat reikia pratimus daryti nuo lengviausio iki sunkiausio ir nieko nedaryti per jėgą. Tai ypač svarbu, kai atliekami pratimai reikalauja ištiesti kojas ar maksimaliai pasilenkti, jeigu to padaryti nepavyksta – tiestis ar lenktis reikėtų pagal savo galimybes.

VARIKOZĖ IR ATROZĖ

Rūpesčių dėl išsiplėtusių kojų venų turinčioms moterims reikėtų vengti ilgai trunkančių sėdimų ir kai kurių stovimų pozų. Šioms moterims rekomenduojama atlikti pozas kojomis į viršų. Tuo tarpu, skaudančiam sąnariui turėtų būti suteikiamas kuo mažesnis krūvis ir pasirenkami pratimai, kurie temptų sąnarį ir pagerintų kraujotaką.

SUTRIKĘS REGĖJIMAS

Regėjimo sutrikimų turintiems žmonėms gali pakenkti pasilenkimai į priekį, kurių metu žemai nuleidžiama galva ir kraujas suteka į galvą. Trumparegiams nerekomenduojama stovėti ant galvos. Tačiau tam tikri jogos pratimai teigiamai veikia regėjimą, todėl patariama atlikinėti būtent juos. Šie pratimai atpalaiduoja ir ramina akis bei smegenis.

MENSTRUACIJOS

Didžiausia daugelio moterų problema, ar menstruacijų metu tęsti treniruotes, ar padaryti pertrauka. Specialistai pataria, kad pirmąsias dvi menstruacijų dienas reikėtų atsisakyti jogos, o vėlesnėmis dienomis vengti pratimų, kurių metu įsitempia pilvo presas arba kojos laikomos į viršų. Šiuo laikotarpiu drąsiai galima praktikuoti atpalaiduojamuosius kvėpavimo pratimus ir stovimas pozas.

Share
, ,
Suliekneti.lt

View my other posts