Nėščiųjų joga

May 23, 2014
Kategorija: Joga, Sportas
0 2286 0
Nėščiųjų joga

Įvairūs moksliniai tyrimai teigia, kad nėščiųjų joga daro teigiamą poveikį ne tik būsimoms mamos, bet ir kūdikiui. Joga padeda sumažinti vidinė įtampą bei nerimą ir leidžia pagerinti miego kokybę, o taip padidėja darbingumas dienos metu. Jogos pratimai stiprina raumenis ir didina jų elastingumą, o tai padeda gimdymo metu, mažina tarpvietės plyšimo, priešlaikinio gimdymo tikimybę, šlapimo nelaikymo ar hemarojaus tikimybę. Užsiimant jogos treniruotėmis galima sumažinti apatinės nugaros dalies ir galvos skausmus, pykinimą, užkirsti kelią riešo tunelio sindromui, hipertenziją (arterinio kraujospūdžio nenormalų padidėjimą) ir intrauterininio augimo restrikciją (būklę, lėtinančią vaisiaus augimą gimdoje) ir palengvina kvėpavimą.

Jogos treniruotės vyksta grupėmis, todėl moterys gali susibičiuliauti su kitomis nėščiosiomis, su kuriomis gali pasidalinti kūdikio laukimo vargais ir džiaugsmais.

Nėščiųjų jogoje didelis dėmesys skiriamas kvėpavimo pratimams. Moterys mokomos giliai kvėpuoti ir sąmoningai įtraukti orą per nosį, išplečiant krūtinės ląstą ir pilvą, lėtinant ir ilginant įkvėpimo ir iškvėpimo fazes. Kvėpavimo pratimai mažina nėščių moterų patiriamą oro trūkumą ar dusulį  užsiimant kasdienine veikla ir ruošia kvėpavimo valdymui gimdymo metu.

Jogos treniruočių metų atliekami įvairūs tempimo pratimai padeda sustiprinti moters rankų, kojų ir lemens raumenis, ypač tuos, kurie yra reikalingi kūdikio išnešiojimui ir pagimdymui. Taip pat pratimai stiprina ir tuos raumenis, kuriuos moterys dažnai pertempia nešiojant, sūpuojant ar žindant kūdikį. Treniruočių metu nėščios moterys mokosi tolygiai ištempti raumenis ir mažinti sąnarių sąstingį, didinti kūno lankstumą ir raumenų elastingumą. Jogos treniruotėse gali būti naudojamos papildomos priemonės – lazdos ar kamuoliai.

Jogos treniruotės pabaigoje atliekami atsipalaidavimo pratimai – tai lengvi tempimo pratimai, kuriuos atliekant mažėja pulso ir kvėpavimo dažnis. Taip pat atliekami raminamojo kvėpavimo pratimai, kurių metu suteikiama vidinė ramybė ir kuriamas ryšys su kūdikiu.

Nėščioms moterims joga yra vienas saugiausių kūno lavinimo būdų, tačiau labai svarbu, kad moteris atlikdama pratimus nepersistengtų ir nejaustų diskomforto. Per didelis krūvis gali padidinti arterinį kraujospūdį, sukelti galvos skausmą bei pakenkti kūdikio aprūpinimui krauju ir deguonimi. Todėl pajutus nuovargį, būtina sustoti ir pailsėti, nepaisant to, kad kitos moterys dar sportuoja. Treniruočių metu labai svarbu sėdėti savo savijautą, o pajutus kokius nors nemalonius pojūčius, būtina informuoti instruktorių. Gali būti, kad dėl fiziologinių organizmo pokyčių, tam tikra kūno padėtis yra netinkama, o papildomų priemonių pagalba, galima šią padėtį pakoreguoti. Tempimo pratimus nėščiosioms reikia atlikti labai atsargiai, o tempimo jausmas turi būti nepanašus į skausmą. Svarbiausia treniruočių metu būti atsipalaidavusiai ir nesulaikyti kūdikio kvėpavimą, kadangi tolygus motinos kvėpavimas aprūpina deguonimi ne tik moters kūną, bet ir kūdikį.

Share
, ,
Suliekneti.lt

View my other posts