Susidraugaukite su sportu!

August 22, 2014
Kategorija: Patarimai, Pratimai ir mankštos
0 2683 0
Susidraugaukite su sportu!

Jeigu svajojate apie liekną ir stangrų kūną, vien tik dietos Jums neužteks. Jums neabejotinai reikia užsiimti fizine veikla, tačiau daugeliui vien tik mintis apie sportą varo į neviltį. Puikiai suprantate, kad sportas Jums naudingas, tačiau niekaip negalite su juo susidraugauti? Skubame Jums į pagalbą!

Vieni žmonės nuo pat mažens yra judrūs ir noriai jungiasi į įvairias sportines veiklas, o kiti ieško pačių įvairiausių būdų, kaip išvengti judėjimo. Priežasčių čia yra begalė, tačiau dažniausiai moterys nesportuoja todėl, kad kompleksuoja dėl savo išvaizdos, bijo patirti traumas, turi tam tikrus sveikatos sutrikimus, todėl sunkiai pakelia fizinį krūvį. Galbūt atrodo kiek keistai, tačiau nesportavimui įtakos turi ir pernelyg griežtas fizinio mokytojas.  Didžiausias mūsų priešas – tinginystė. Juk kiek kartų sau žadame, kad pradėsime bent jau bėgioti, tačiau niekaip nepavyksta atsiplėšti nuo televizoriaus ekrano ar išlipti iš lovos.

1. IŠSIKELKITE KONKRETŲ TIKSLĄ

Tai pats svarbiausias dalykas prieš pradedant sportuoti. Jūs turite aiškiai žinoti, kodėl sportas yra Jums reikalingas ir ką norite pasiekit: sulieknėti, patobulinti kūno formas, pagerinti sveikatą, išmokti padaryti špagatą, pagerinti savo sveikatos būklę, pasiruošti kitų metų bėgimo maratonui ar pan.

Labai svarbu, kad tikslas būtų aiškus ir konkretus. Teisinga būtų formuluoti tikslą „numesti 5 kg svorio per tris mėnesius“, o ne paprasčiausiai „sulieknėti“. Išsikelkite vieną tikslą ir ties juo apsistokite. Keli iškelti tikslai labai greitai panaikins Jūsų motyvaciją, nes Jūs blaškysitės nuo vieno tikslo prie kito ir negalėsite susikoncentruoti.

Tikslą užsirašykite ant popieriaus lapo ir palikite jį matomoje vietoje, nes toks priminimas bus  ir sąžinės priekaištas, ir motyvacijos priemonės. Svarbiausia, kad Jūsų išsikeltas tikslas būtų realistiškas. Iš pradžių išsikelkite paprastus ir lengvai pasiekiamus tikslus, nes nepasiekusios norimo rezultato Jūs su sportu ir vėl susipyksite. Palaipsniui kelkite sunkesnius tikslus ir pajausite, kad ilgainiui taps sunku įsivaizduoti savo gyvenimą be sporto.

2. RASKITE PARAMĄ IR PALAIKYMĄ

Neslėpkite savo tikslo, o priešingai – pasidalinkite juo su kitais žmonėmis: draugais, sutuoktiniu, tėvais, giminaičiais ir bendradarbiais. Tuomet bus sunkiau palikti tikslą likimo valiai. Be to, galbūt Jūsų pažįstamu tarpe yra kas nors, kas taip pat svajoja į savo gyvenimą įtraukti fizinę veiklą? Dviese siekti užbrėžto tikslo yra ne tik linksmiau, bet ir lengviau.

3. IEŠKOKITE ALTERNATYVŲ

Fizinis aktyvumas nėra tik svorių kilnojimas sporto salėje ar bėgiojimas ratais stadione. Šiuo metu galima rinktis iš begalės sportinių veiklų, kurios lavina kūną:

  • vaikščiojimas – pati paprasčiausia, tačiau tikrai efektyvi fizinė veikla. Įprastas keliones automobiliu ar autobusu į parduotuvę, darbą ar mokymosi įstaigą, pakeiskite ėjimu pėsčiomis. Pradžioje pasirinkite tam tikrą laiką ir palaipsniui didinkite jį po 10-15 min, kol galiausiai galėsite drąsiai pasivaikščiojimui skirti 2 valandas.
  • šuns vedžiojimas – jeigu turite šunį, tuomet niekam iš namiškių neperleiskite pareigos jį pavedžioti. Šunys yra aktyvūs, todėl vaikščiokite, bėgiokite ir leiskitės į aktyvius žaidimus su mylimu augintiniu.
  • važinėjimas dviračiu – tikriausiai Jūsų rūsyje ne vienerius metus stovi nepajudintas dviratis. Nupūskite dulkes ir bent jau valandą pasivažinėkite po apylinkes. Dviračio mynimas puikiai treniruoja raumenis ir padeda atsikratyti antsvorio.
  • plaukimas – vasarą plaukiokite natūraliuose vandens telkiniuose, o žiemą Jūsų laukia baseinai. Nemokate plaukti? Puiki proga išmokti!
  • joga, pilatesas ar aerobika – ypač populiarios sportinės veiklos moterų tarpe. Galite išbandyti šias visas tris veiklas ir išsirinkti labiausiai patikusią.
  • šokiai – mėgstate šokti? Griebkite savo mylimąjį už rankos ir užsirašykite į šokių pamokas, kurios bus naudingos ne tik Jūsų figūrai, bet ir Jūsų santykiams.
  • įvairūs aktyvūs žaidimai – tenisas, golfas, boulingas ir kitos aktyvios pramogas tegul tampa Jūsų susitikimų su draugais tradicija.  Tai kur kas įdomiau ir linksmiau nei pasisėdėjimas kavinėje ar bare.
  • jodinėjimas – netradiciška, gal kiek prabangu, tačiau jeigu galite, būtinai tai išbandykite. Jodinėjimas padės sustiprinti Jūsų raumenis, o bendravimas su žirgais papildomai suteiks daug pozityvių emocijų.

Patariame nepradėti sportuoti nuo itin didelių fizinių krūvių. Pradėkite palaipsniui ir rūpinkitės treniruočių reguliarumu. Svarbiausia, kad Jūs susiformuotumėte įprotį sportuoti, o visas procesas teiktų malonumą – tik tuomet pasieksite norimus rezultatus.

Share
, , ,
Suliekneti.lt

View my other posts