Balastinės medžiagos

June 25, 2014
Kategorija: Maisto papildai, Sveikata
0 5264 0
Balastinės medžiagos

Balastinės medžiagos užtikrina žmogaus gerą savijautą, taip pat padeda išvengti antsvorio arba atsikratyti nereikalingais kilogramais.  Mitybos specialistų teigimu, kiekvienam žmogui kiekvieną dieną reikia suvartoti 25-30 g balastinių medžiagų. Didžioji dalis šių medžiagų yra gaunamos kartu su vartojamais vaisiais, daržovėmis ir aukštos kokybės grūdais. Balastinės medžiagos ne tik aprūpina organizmą naudingomis medžiagomis, bet taip pat tarsi apgauna jį ir suteikia ilgalaikį sotumo jausmą. Todėl balastinių medžiagų turinčių maisto produktų naudojimas yra itin naudingas dietų besilaikantiems žmonėms.

Balastinėms medžiagoms priskiriama augalų ląsteliena, celiuliozė, pektinas ir ligninas. Visas šias naudingas medžiagas galima rasti įvairiuose maistui naudojamuose augaluose, vaisiuose, daržovėse ir uogose. Šios medžiagos gerina virškinimo sistemos ir žarnyno darbą bei pasižymi vidurius laisvinančiu poveikiu. Balastinės medžiagos taip pat veikia cholesterino apytaką organizme ir reguliuoja tulžies rūgščių gamybą bei šalina jas iš organizmo. Todėl šios medžiagas patariama vartoti tulžies akmenų, aterosklerozės, širdies išemijos profilaktikai.

Netirpstančioms balastinėms medžiagoms priskiriama ląsteliena yra neskaidoma organizme ir skrandyje veikia tarsi kempinė – ji sugeria ir išstumia iš organizmo toksinus, nesuvirškinto ar pūvančio maisto likučius ir kitus nešvarumus. Taigi, ląsteliena teigiamai veikia medžiagų apykaitą organizme, todėl daug ląstelienos turinčių produktus patariama vartoti žmonėms, kurių kenčia nuo vidurių užkietėjimo, laikosi dietos ar sergantiems diabetu, nes ląsteliena reguliuoja cukraus kiekį kraujyje.

Balastinės maisto medžiagos dažnai maiste eina kartu su kompleksiniais angliavandeniais. Kompleksiniams angliavandeniams priskiriami grūdinių kultūrų produktai, daržovės ir kai kurie vaisiai. Šiuo atveju taip pat stipriai sulėtinamas visas virškinimo procesas ir dar ilgiau išlaikomas sotumo jausmas, nes sulėtinamas gliukozės atsidavimas į kraujo apytaką ir skrandis ilgiau atlieka savo darbą.

Organizmą aprūpinti balastinėmis medžiagomis galima geriant šių medžiagų turinčius gėrimus – vaisių ir daržovių sultis. Į šias sultis patariama įmaišyti sutarkuotus obuolius, kriaušes, morkas, raudonuosius burokėlius, braškes ir pan. Tai ne tik skanūs, bet ir be galo sveiki gėrimai.

Balastinės medžiagos naudingos ne tik savijautai pagerinti, bet ir išvaizdai – vartojant balastinių medžiagų turinčius produktus pagražėja oda, išnyksta spuogai ir pirminis celiulitas.

 

Share
, ,
Suliekneti.lt

View my other posts