Vitaminas P – bioflavanoidai

June 27, 2014
Kategorija: Sveikata, Vitaminai
0 7212 1
Vitaminas P – bioflavanoidai

Vitaminas P dažnai vadinamas bioflavanoidais, kurie stabilizuoja pagrindinę jungiamojo audinio medžiagą. Šis vitaminas sudeda iš daugelio biologiškai aktyvių medžiagų: iš grikiuose esančio rutino, citrinose – citrino, arbatoje – katechino ir t.t.

Vitaminas P yra svarbus vitamino C  veiklai ir daro teigiamą įtaką kraujagyslėms – mažina jų trapumą ir didina elastingumą. Vitaminas P didina organizmo atsparumą infekcinėms ligoms, radiacijos poveikiui ir deguonies trūkumui. Jis taip stabdo uždegiminius procesus ir mažina žaizdų kraujavimą. Vitaminas mažina cholesterolio kiekį kraujyje ir stabdo aterosklerozės vystymąsi.

Vitaminas P naudojamas sportinių traumų gydime, kadangi jis yra puiki nuskausminamoji priemonė. Bioflavonodiai sumažina nugaros ir kojų skausmus bei pristabdo kraujavimą. Bioflavonoidai padeda kovoje su herpes virusu, saugo kapiliarų struktūrą, gerina kraujotaką ir pasižymi antibakteriniu poveikiu. Manoma, kad bioflavonoidai stimuliuoja tulžies kaupimosi procesą ir padeda įveikti astmą. Dideli bioflavonoidų kiekiai gali sustabdyti kataraktos ir geltonosios dėmės degeneracijos išsivystymą, o sergantiems glaukoma gali padėti sumažinti akispūdį.

Žmogaus organizmas bioflavonoidų negamina, todėl juos rekomenduojama gauti laikantis pilnavertės mitybos principų. Jeigu žmogaus mitybos racione yra daug vaisių ir daržovių, tuomet jo organizmas yra aprūpinamas pakankama bioflavonoidų doze. Tačiau, jeigu pastebimas odos pamėlynavimas ar iš niekur atsiranda mėlynės, vadinasi organizmui trūksta šio vitamino. Kai organizmui pradeda trūkti vitamino P, pastebimas greitas nuovargis ir bendras organizmo nusilpimas. Atsiranda skausmai galūnėse ir padidėja kraujagyslių kraujosruvos.

Natūralus vitaminas P randamas vitamino C turinčiuose augaliniuose produktuose – spanguolėse, obuoliuose, vyšniose, bruknėse, erškėtrožėse, aronijoje, rabarbaruose, salotose ir, žinoma, citrusiniuose vaisiuose. Vitaminas P patariama vartoti su vitaminu C, kadangi kartu jie yra geriau įsisavinami, o vitaminas P pailgina teigiamą vitamino C poveikį organizmui.

Bioflavonoidų, kaip maisto papildų, per parą patariama išgerti maždaug apie 500 mg, o menopauzės metu moterims rekomenduojama suvartoti nuo 1000 iki 1500 mg. Skirtingų maisto papildų, sudėtyje turinčių flavonoidų, dozavimas skiriasi, todėl prieš vartojimą būtina perskaityti vartojimo rekomendacinį lapelį, kuriame bus nurodytas ne tik flavonoidų kiekis tabletė ar kapsulėje, bet ir dozavimas.

Share
, , , ,
Suliekneti.lt

View my other posts